با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

نکات مهم در هنگام خرید انواع اتو

اتو یکی از مهمترین لوازم خانگی به حساب می آید. زیرا از آن برای برطرف کردن تمامی چین و چروک ها از روی لباس استفاده می شود و لباس را کاملا صاف و تمیز می کند. اما کار آن فقط صاف کردن پوشاک نمی باشد و به دلیل دارا بودن دمای بسیار زیاد به همراه بخاری که تولید می کند، تمامی میکروب های موجود در لباس را از بین برده و از نظر بهداشتی نیز به سلامتی شما کمک می کند. اتو یکی از بزرگترین دستاورد جهان می باشد که در مواقع حساس و کمبود زمان باعث می شود لباس شما کاملا صاف شده و شخصیت شما را در برابر قرارگیری بین افراد مختلف حفظ کند. زمانی که لباس شما کاملا تمیز و زیبا باشد ولی اثرات چروک در آن وجود داشته باشد، کسی به تمیزی آن توجه نمی کند. پس اتوکشی لباس اعتماد به نفس شما را بالا برده و باعث می شود تا در بین افراد حرفی برای گفتن داشته باشید و چشم تمامی آنها به شما دوخته خواهد شد. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به شخصیت خودشان توجه ویژه ای دارند، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه کنند تا بتوانند اتو مناسب خود را خریداری کنند. زیرا اتو دارای مدل ها و انواع مختلفی می باشد که می توان به: اتو بخار، پرسی، بخارگر ها و با مخزن مجزا بخار اشاره کرد.

اتو

اتو بخار

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، این وسیله با بخار کار می کند، یعنی دارای مخزن آب می باشد. استفاده از صفحه داغ به همراه بخار آب تولید شده توسط این دسته از اتوها به صاف تر شدن لباس در مدت زمان اندک کمک کرده و در مجموع در مصرف کلی برق صرفه جویی نیز می شود. اتو بخار دارای انواع مدل های مختلف بوده و عموما جنس مواد کف آن برای عملیات اتوکشی از سرامیک، تفلون و استیل می باشد. قدرت اتوهای بخار عموما بین 1800 تا 2600 وات بوده و به وسیله برق شهری کار می کنند. هر چقدر قدرت اتو بخار بیشتر باشد، عملیات اتوکشی با قدرت بالاتری انجام می شود اما میزان برق مصرفی بیشتر است. مخزن آب موجود نیز در حد 300 میلی لیتر می باشد.
از مهمترین مزایای استفاده از اتو بخار می توان به: دارا بودن قیمت مطلوب و ارزان، جلوگیری از سوختن لباس های پشمی و مناسب بودن برای آن، قدرت گرم کنندگی سریع و بالا، دارا بودن ابعاد کوچک و نگهداری راحت اشاره کرد. اما دارای معایبی نیز می باشد که می توان به دارا بودن توان کم نسبت به نوع پرسی، مرتب کردن لباس به طور پیوسته در عملیات اتوکشی و صرف وقت زیاد برای انجام اتو کردن اشاره کرد. حتما در هنگام خرید اتو بخار به نوع فشار بخار توجه داشته باشید. زیرا دارای دو مدل بوده و عبارتند از: Non-pressurized و pressurized می باشد. نوع اول دارای فشار بخار تا حدود دو برابر بالاتر از اتوهای معمولی بوده ولی نوع دوم قدرت بیشتری داشته و می تواند تا 5 برابر نیز فشار تولید کند.

اتو پرس

دسته دوم مربوط به اتو پرس می باشد که دارای کاربردی بسیار راحت و آسان بوده و روز به روز نیز محبوبیت آن بیشتر می شود. زیرا دارای پلیت های بزرگ بوده و به راحتی می توانید پوشاک و لباس های خود را در بین آن قرار داده و عملیات اتوکشی را با صرف کمترین زمان ممکن انجام دهید. هر چقدر ابعاد پلیت ها بزرگتر باشد، مدت زمان اجرای کار کمتر خواهد شد. اندازه های استاندارد پلیت و موجود در بازار دارای ابعادی بین 26 تا 32 اینچ می باشد. هزینه اتو پرس نسبت به اتوهای معمولی بیشتر است.
مهمترین مزیت این دستگاه کاهش زمان اتوکشی، قدرت و توان بالا، کاربری ساده و تنوع در اندازه های مختلف پلیت می باشد. تنها عیب آن هم بزرگ بودن آن و گرفتن فضای زیاد می باشد.

اتوبخار
اتو با مخزن بخار مجزا

این نوع اتو جدیدا وارد بازار شده است و دارای یک سیم و شلنگ می باشد که به دسته اتو متصل شده است. مخزن آب مجزا برای آن تعبیه شده و بخار را از طریق شلنگ به کف اتو هدایت می کند و باعث تولید بخار آب بسیار بیشتری می شود. به دلیل وجود مخزن اضافی و تولید بخار بسیار زیاد آن می توان برای اتوکشی با مصارف اداری و تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

بخارگر

در بخارگرها صفحه داغ وجود ندارد و فقط تولید بخار می کند. ایمنی دستگاه بسیار بالا بوده و از آن می توان برای اتوکشی لباس های گران قیمت استفاده کرد. از تولید بخار می توان برای اتوکشی در جهت عمودی نظیر پرده های خانه استفاده کرد. علاوه بر این موارد زمانی که وقت کافی برای اتوکشی ندارید میتوانید از بخارگر برای اتو کردن لباسی که پوشیده اید استفاده نمایید.

اجزای مختلف اتو بخار

بر روی اکثر اتو بخار با انواع برندهای متنوع چراغی به رنگ قرمز وجود دارد که نشان دهنده رسیدن دما به درجه حرارت مطلوب برای عملیات اتوکشی می باشد. زمانی که چراغ روشن شود می توانید آن را برای اتو کردن استفاده کنید. همچنین اگر لباس و پارچه شما جنس های متفاوتی داشته باشند نیاز دارید تا دمای اتو را تغییر دهید. برای انجام این کار می توانید از ولوم یا صفحه گردان که در سطح اتو قرار دارد استفاده کنید. برای اندازه گیری میزان حجم آب نیز یک پنجره کوچک در قسمت پایین اتو بخار تعبیه شده است که می تواند شما را در هنگام کاهش آب آگاه کند. دو دکمه دیگر نیز در قسمت بالایی اتو وجود دارد که مربوط به آب فشان و خروج بخار می باشد. استفاده از آب پاش باعث می شود تا سطح لباس مرطوب بماند و با استفاده از بخار نیز به صاف تر شدن لباس کمک خواهد کرد. مورد آخر مربوط به دستگیره اتو بخار می باشد. سعی کنید دسته اتو نرم و راحت را خریداری کنید تا دست شما در هنگام کار خسته نشود

اتوبخار

قدرت یا توان دستگاه

قدرت یا توان یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید اتو می باشد. زیرا هر چقدر توان دستگاه بالاتر باشد، المنت مورد استفاده در اتو دیرتر داغ کرده و مدت اتوکشی افزایش می یابد. قدرت بر حسب توان مشخص شده و هر چقدر توان دستگاه بالا باشد، حرارت تولیدی بیشتر بوده و بخاردهی افزایش پیدا می کند و همچنین المنت دیرتر داغ می شود.

قدرت بخاردهی

به میزان حجم بخار تولیدی در هر دقیقه قدرت بخاردهی می گویند. اتو دارای قدرت بخاردهی متفاوت بوده و هر چقدر میزان بخار تولیدی بیشتر باشد قطعا هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. زیرا اتوکشی سریع تر انجام شده و در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود. وجود Steam Shot نیز به افزایش سیستم بخاردهی کمک می کند. که در اکثر اتو بخارها وجود دارد.

جنس صفحه داغ

توجه به جنس صفحه داغ بسیار مهم می باشد. زیرا همیشه در تماس با لباس ها بوده و زودتر از دیگر بخش ها دچار فرسودگی می شود. در گذشته از صفحات فولادی، آهنی و استیل برای صفحه داغ استفاده می شد. اما باید بدانید که فولاد و آهن به دلیل دارا بودن جرم بالا موجب سنگینی اتو خواهند شد. همچنین استیل نیز در معرض قرار گیری در بخار باعث تولید الکتریسیته در لباس ها می شود. امروزه از سرامیک به عنوان کفی استفاده می شود زیرا هم دارای وزن کمتری بوده و هم تولید الکتریسیته در لباس نمی کند. همچنین در هنگام قرارگیری با صفحه داغ فرسوده نمی شود.
پس در هنگام خرید اتو به جنس کفی توجه داشته باشید و نوع سرامیکی را انتخاب کنید زیرا هم وزن سبک تری دارد و هم در هنگام کار به راحتی بر روی لباس کشیده شده و خط و خش نمی گیرد. ارزان ترین نوع کفی نیز مربوط به استیل می باشد.
توجه به تعداد سوراخ های کفی اتو
سوراخ های موجود در کف اتو بسیار مهم هستند و باید به آنها توجه داشته باشید. هر چقدر تعداد سوراخ های موجود در کف بیشتر باشد و تمامی آنها نزدیک به یکدیگر باشند، قطعا اتوکشی با کیفیت و بازده بالاتری انجام می شود. همچنین اگر سوراخ ها در نزدیکی نوک اتو بیشتر باشد نیز بهتر است.

ظرفیت آب مخزن

قطعا ظرفیت بالای مخزن به بهبود اتوکشی کمک خواهد کرد. زیرا می توان بخار آب بیشتری تولید کرد. برخی از مدل ها دارای مخزن های جدا شونده هستند و برخی دیگر نیز به اتو متصل شده اند که باید به وسیله لیوان مخصوص آب را وارد مخزن کنید. پس به مخزن آب اتو حتما توجه داشته باشید و سعی کنید مخزن بیشتر را انتخاب کنید.
استفاده از انواع سنسور در اتو
اتو نیز مانند دیگر وسایل الکتریکی مهم دارای انواع سنسورها می باشد. زیرا بسیاری از افراد در عصر حاضر دارای مشغله های متنوعی هستند که حواس آنها را پرت کرده است. وجود انواع سنسور باعث می شود تا اتو بعد از مدت زمان کوتاه و بدون استفاده ماندن خود به خود خاموش شود تا خدایی ناکرده لباس ها دچار سوختگی نشوند. استفاده از سنسورهای سرد کننده و ضد سوختگی مهمترین سنسورها در اتو می باشند که در صورت ساکن ماندن اتو بعد از مدت زمان تعیین شده، اتو را سرد و یا خاموش می کند تا دچار آتش سوزی و سوختگی لباس نشود.

Self Clean

استفاده از تکنولوژی Self Clean در برخی از انواع مدل های اتو بخار باعث می شود تا رسوبات از مجرای خروج بخار پاک شده و راه خارج شدن بخار را آزاد کند. از مهمترین رسوبات ممکن در این دستگاه می توان به کلسیم و آهک اشاره کرد که جلوی عبور بخار را می گیرد. با استفاده از این قابلیت تمامی جرم ها و رسوبات کاملا پاک می شوند. انجام این کار باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

Anti Drip

یکی دیگر از قابلیت های مهم در اتو بخار، Anti Drip می باشد. یعنی قادر است جلوی چکه کردن آب را از اتو بگیرد.

طول سیم اتو بخار

سعی کنید در هنگام خرید به طول سیم دقت داشته باشید تا بعدا دچار مشکل نشوید. هر چقدر طول سیم بیشتر باشد بهتر است زیرا می توانید اتو را آزادانه به حرکت در آورید. وجود سیم کوتاه موجب قطعی اتو بخار و همچنین کاهش مانور خواهد شد. سیم باید بتواند تا 360 درجه به خوبی بگردد و دچار تابخوردگی و پیچ خوردگی نشود.
تا اینجا توانستیم هر آنچه را که لازم است در مورد خرید اتو بخار به شما عزیزان ارائه دهیم. در صورت سوال و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب فروشگاه نیاورون در تماس باشید. برای خرید انواع مختلف مدل های اتو می توانید به سایت ما رجوع کرده و آنها را با بالاترین کیفیت و با قیمتی کاملا استثنایی خریداری نمایید. در ادامه چند مدل مختلف اتو را نام برده و در مورد امکانات آنها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

اتو بخار پارس خزر SI-702

پرطرفدارترین برند برقی ایرانی پارس خزر می باشد. از مهمترین ویژگی های این اتو بخار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کف آن ترکیبی از الماسه و استیل می باشد.
• دارای قابلیت ضد چکه و ضد رسوب برخوردار می باشد.
• اتوماتیک و پس از مدت کوتاه بدون استفاده ماندن خاموش شده و مجهز به قطع خودکار است.
• مخزن آب 300 میلی لیتر بوده و قابلیت بخاردهی به صورت عمودی را دارا می باشد.
• قدرت بخاردهی آن 40 میلی گرم در دقیقه می باشد.
• توان و قدرت الکتریکی آن نیز بالا بوده و 2400 وات می باشد و در مدت زمان کوتاهی آماده بهره برداری می باشد.
• تاب خوردگی در سیم وجود نداشته و می توان تا 360 درجه آن را چرخاند.
• طول سیم 2.5 متر است و به اندازه کافی بلند است.
• از نظر تعادل عمودی کمی دارای مشکل است
به نسبت مدل های خارجی قیمت بسیار مطلوبی دارد. برخی از استفاده کنندگان علاقمند بودند تا جنس پلاستیک بدنه بهتر شود.


اتو بخار فلر SI 240

این دستگاه محصول کشور آلمان بوده و دارای قابلیت های بسیار ویژه ای می باشد:
• مخزن آب را می توانید به راحتی از اتو جدا کرده و آن را از آب پر کنید
• دارای سنسور بوق صدا بوده و در صورت ماندن بر روی پارچه در مدت زمان کوتاهی شروع به بوق زدن می کند.
• ظرفیت آب در آن نسبت به مدل های فلیپس و پارس خزر کمتر بوده و 200 میلی لیتر می باشد.
• قدرت بخاردهی پیوسته آن در حد 20 گرم در دقیقه می باشد که کمتر از مدل های دیگر می باشد.
• توان بخاردهی لحظه ای برابر است با 150 گرم در دقیقه می باشد.
• دارای قابلیت ضد چکه، ضد رسوب و بخار دهی در سمت عمودی می باشد.

اتو بخار فیلیپس GC 2998/80

برند فیلیپس همیشه حرف برای گفتن دارد. این مدل یکی از بهترین مدل های اتو بخار بوده و دارای قابلیت های زیر می باشد:
• توان بخاردهی پیوسته برابر است با 45 گرم در دقیقه می باشد.
• قدرت بخاردهی لحظه ای آن از مدل بالایی بیشتر بوده و 170 گرم در دقیقه است.
• میزان ظرفیت مخزن آب 320 میلی لیتر می باشد.
• جس بدنه بسیار زیبا و شیک بوده و از پلاستیک مستحکم تشکیل شده است.
• دارای قابلیت ضد چکه، ضد رسوب نیز می باشد
• دارای پنجره برای نشان دادن آب باقیمانده در مخزن نیز می باشد.