با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

چمن بالکن و تراس

شما حتما از جادوی رنگ سبز بر روح و روان بشر اطلاع دارید. زندگی ماشینی، ساعت‌ها کار و روزمرگی، خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک و بدون شما حتما از جادوی رنگ سبز بر روح و روان بشر اطلاع دارید. زندگی ماشینی، ساعت‌ها کار و روزمرگی، خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک و بدون حیاط، نداشتن فرصت کافی برای رفتن به طبیعت و همچنین نیاز مردم به حس زیبای طبیعت و شادابی و نشاط دلایلی شده که  انسان به این فکر بیفتد در خانه از فضای سبز استفاده کند و فضای سبز را به خانه خود بیاورد.

اما منظور از فضای سبز داخل منزل دقیقا چیست؟

 حتما منظور چمن کاری  و گل کاری داخل منزل نیست چون برای گلکاری به خاک نیاز است و کف خانه از خاک نیست و به غیر از حیاط جای دیگری نمی توان از چمن استفاده کرد.

پس منظور از فضای سبز داخلی منزل چیست؟

 بله درست است برای فضای سبز داخل خانه چه چیزی بهتر از چمن مصنوعی.

چمن مصنوعی نه احتیاجی به خاک و بستر مناسب دارد، نه آبیاری نیاز دارد و نه به مراقبتهای بعد از کاشت مانند هرس کردن، بذرپاشی، آبیاری و...

 کاربرد چمن مصنوعی در منزل

 چمن مصنوعی را در حیاط خانه، راه پله ها، اتاق کودک، بعنوان قالیچه جلوی تلویزیون یا زیر میز غذاخوری، در گلخانه تراس و بالکن میتوان استفاده کرد.

 ما قصد داریم در مورد چمن مصنوعی بالکن و تراس با هم صحبت می کنیم.

چمن مصنوعی تراس

تراس و بالکن از مکانهای مهم در خانه هستند که میتوان با چمن مصنوعی زیبایی شگفت انگیزی به آنجا داد و حس دلنشین طبیعت را در خانه خود تداعی کرد.

تصور کنید پرده های خانه را کنار کشیده اید و قصد دارید به بالکن منزل بروید. با فضای به هم ریخته و دلگیری روبرو می شوید. گاهی بالکن ها و تراس ها نقش انباری را در منزل ایفا می‌کنند.

 شما می توانید با صرف هزینه کم و چند متر چمن مصنوعی و چند گلدان و یک میز و صندلی یک عصر زیبا و دل انگیز و یا یک روز تعطیل را در کنار عزیزانتان بگذرانید و یا به تنهایی با خود خلوت کنید و خستگی روز را از تن بیرون کنید. صرف یک فنجان چای یا یک لیوان شربت در بالکن چقدر دلنشین و آرام بخش خواهد بود.

 چمن مصنوعی تراس چه ویژگی باید داشته باشد ؟

اگر از میز و صندلی استفاده نمیکنید و قصد نشستن در تراس دارید و یا کودکان  می خواهند آنجا بازی کنند، بهتر است چمن مصنوعی خریداری کنید که نرم و انعطاف‌پذیر باشد.

ارتفاع الیاف در چمن مصنوعی بالکن

هرچه ارتفاع و تراکم الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد از نرمی و انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است، چمن مصنوعی تراس باید از نوع تک بافت و ارتفاع بین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر انتخاب شود، الیاف تک بافت چمن مصنوعی علاوه بر نرمی و انعطاف پذیری، آب را به آسانی از خود عبور میدهند و به سرعت خشک میشوند اما چمن های مصنوعی دو بافت به دلیل تراکم بسیار بالای الیاف حجیم ترند و مدت بیشتری آب را درخود نگه میدارند.

اگر در تراس از چمن مصنوعی موکتی با ارتفاع ۸ تا ۱۱ میلیمتر استفاده شود، درست است که علاوه بر نظافت آسان، آسیب‌پذیری کمتری در برابر رفت و آمد دارند، اما برای استراحت و بازی کودکان  سفت و زبر هستند.

اگر در بالکن از چمن مصنوعی ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر استفاده شود نرمی و لطافت بالایی دارد اما ممکن است درب بالکن به سختی باز و بسته شود و به الیاف چمن آسیب برساند و همچنین نظافت آن کمی دشوار است، چون برگ خشک درختان و گرد و غبار بین الیاف پرتراکم و بلند چمن مصنوعی می‌رود و به سختی می‌توان تمیز کرد پس همانطور که گفتیم بهترین‌گزینه، چمن‌مصنوعی با ارتفاع ۱۵ تا ۳۰ میلی متراست.

 اگر در تراس شما تابش نور آفتاب زیاد است بهتر است از چمن هایی که در مقابل نور آفتاب مقاوم ترند استفاده کنید، گرچه چمن مصنوعی در برابر اشعه  uv مقاوم است اما باز در انتخاب نوع چمن دقت کنید همچنین برای عمر بیشتر و استقامت بالاتر چمن مصنوعی بهتراست نوعی از چمن مصنوعی را انتخاب کنید که لایه زیرین آن سه لایه باشد تا علاوه بر انعطاف پذیری بالا  سالیان سال  دوام داشته باشد.

نصب آسان

گاهی انجام بعضی از کارها و تغییرات آن قدر زحمت و مشکلات دارد که از انجام دادن آن صرف نظر میکنید. اما برای نصب چمن مصنوعی این نگرانی وجود ندارد، با توجه به اینکه کف بالکن و تراس معمولاً از موزاییک یا کاشی و سرامیک است پس بدون هیچ دغدغه ای فقط کافیست وسایل را از تراس بردارید و آنجا را تمیز کنید. متراژ تراس را حساب کنید، اگر عرض بالکن زیاد است از چمن های مصنوعی با عرض ۴ متر استفاده کنید تا چند تکه نشود و اگر عرض بالکن شما کم است از چمن مصنوعی با عرض ۲ متر استفاده کنید و درآخر به سراغ یک فروشگاه معتبر فروش چمن مصنوعی بروید. به شما پیشنهاد می کنیم برای این کار حتی از منزل هم خارج  نشوید و به سایت فروشگاه نیاورون مراجعه کنید و از سیر تا پیاز چمن مصنوعی با خبر شوید. فروشگاه نیاورون با مشاوره رایگان شما را  با انواع چمن مصنوعی، قیمت چمن و ... آشنا کرده و در انتخاب و خرید همراه شماست.

پس از خرید میتوانید از عوامل فروشگاه بخواهید در مورد نصب چمن مصنوعی شما را راهنمایی کنند و پس از خرید چمن نصاب را هم برای شما بفرستند و یا در غیر این صورت به راحتی کف بالکن را تمیز کرده چسب مخصوص چمن را تهیه کنید و رول چمن را پهن کنید و چسب را زیر آن بریزید، چند جسم سنگین مانند گلدان روی آن بگذارید تا به خوبی بچسبد. اگر نمی خواهید چسب بریزید می توانید از پیچ کردن یا چسب دو طرفه موجود در بازار استفاده کنید با این روش هرگاه خواستید  چمن را جمع کنید به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید همچنین به یاد داشته باشید در زمان برش زدن کاتر را روی الیاف نکشید  بلکه از بین الیاف بکشید تا به بافت چمن آسیبی وارد نشود.و فراموش نکنید که قطعات چمن در یک جهت چسبانده شوند تا بعد از نصب سایه روشن ایجاد نشود.

 نگهداری از چمن تراس و بالکن

 همانطور که میدانید چمن مصنوعی به آبیاری و کوددهی و ... نیازی ندارد و چهار فصل سال سبز است و هیچ مشکلی بابت خشک شدن یا زرد شدن و یا تجمع حشرات و ... ندارد. اما اصول نگهداری خاص خود را دارد.

از جمله اگر گرد و غبار و برگ خشک درختان و گلدان ها روی آن ریخت، می توانید براحتی با جارو برقی سطح روی چمن را جارو بکشید یا با آب بشویید. اگر الیاف در اثر استفاده از میز و صندلی یا رفت و آمد زیاد کوبیده و خمیده شدند، با فرچه یا همان جاروبرقی در خلاف جهت الیاف فرچه یا جارو بکشید. میبینید که چمن دوباره به شکل اولیه خود برگشت وشاداب و تازه شد.

در فصل تابستان که هوا گرم است با آب پاشی روی سطح چمن گرما را از چمن خارج کنید و نگران انباشته شدن آب نباشید زیرا چمن مصنوعی دارای سیستم زهکشی است و آب را از خود عبور می‌دهد (هنگام تولید سوراخ های منظم در روی لایه زیرین ایجاد می شود تا آب را از خود عبور دهد) البته اگر تراس راه­آب داشته باشد (که اکثراً دارند) هیچ مشکلی نخواهید داشت و به راحتی آب  از  چمن خارج می شود.