با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

شاید وقتی برای اولین بار واژه چمن مصنوعی موکتی به گوش شما بخورد با خود فکر کنید که این محصول چمن موکتی است یا موکت چمنی؟

اینکه کدام درست است از اسم چمن مصنوعی موکتی کاملاً مشخص است که یکی از انواع چمن مصنوعی است. اما به خاطر شباهت ظاهری این محصول به موکت به آن چمن مصنوعی موکتی می گویند. چمن مصنوعی موکتی یک محصول منحصر به فرد است که ظاهر زیبا و سبز چمن مصنوعی را در باطن بافت فرش گونه موکت جا داده است و می‌توان از آن هر دو استفاده را کرد.

در حال حاضر که بازار موکت و چمن مصنوعی بسیار داغ است و هر دو محصول بسیار پر طرفدار است، بدون تردید یک محصول که نشأت گرفته از هر دوی آن‌ها باشد می‌تواند بسیار پر طرفدار و پر کاربرد باشد.

جنس چمن مصنوعی موکتی با موکت متفاوت است. چمن مصنوعی موکتی از هزاران نوار باریک پلاستیک سبز ساخته می شود، این نوارها به طور تصادفی و به صورت لایه لایه هستند تا کاملاً شبیه چمن طبیعی باشد.

شباهت بافت چمن مصنوعی موکتی به بافت موکت به این علت است که چمن مصنوعی موکتی با الیاف بسیار متراکم تولید می‌شود همچنین نسبت بلندی الیاف و تراکم بافت به گونه‌ای است که ساختار نهایی این نوع چمن مصنوعی بسیار کم ضخامت و متراکم است.

 ویژگی های چمن مصنوعی موکتی

 جنس الیاف چمن مصنوعی موکتی معمولاً پلی اتیلن یا پلی پروپیلن است.

در مورد خوب یا بد بودن هر کدام از این مواد نمی‌توان یک نظر کلی داد چون هر کدام ویژگی‌های خوب و بد خاص خود را دارند.

بلندی الیاف چمن مصنوعی موکتی: بلندی الیاف چمن مصنوعی موکتی معمولاً بین ۶ سانتی‌متر الی۱۶ سانتیمتر است.

چمن مصنوعی موکتی با الیاف کوتاه و پرپشت ساخته می‌شود و همین کوتاهی الیاف و تراکم چمن مصنوعی موکتی باعث می‌شود تا نظافت آن آسان تر باشد و در مقابل عوامل فرسایشی مقاومتر باشد.

تراکم بافت الیاف چمن مصنوعی موکتی: تراکم بافت چمن مصنوعی موکتی با کیفیت بالا، تراکم 360 می باشد. به این علت که چمن مصنوعی موکتی برای استفاده در فضای باز و فعالیت‌های پرتنش طراحی شده است، دیتکس چمن مصنوعی موکتی در هر تک رشته نخ بسیار زیاد است.

در ساخت چمن مصنوعی موکتی هم از الیاف تک رشته و هم نوار چاکدار استفاده می‌شود و در مورد شکل تولیدی الیاف هم از الیاف مجعد و هم از الیاف صاف و راست استفاده می شود.

بستر پشتیبان چمن مصنوعی موکتی مقاوم است. لایه های تشکیل دهنده چمن مصنوعی موکتی به شکل پارچه های بافته شده یا نمد از جنس پلی پروپیلن و پلی استر است که در تراکم و وزن‌ های گوناگون تولید میشوند.

به منظور استحکام بخشی، الیاف توسط چسب پوشش داده می‌شوند همچنین به منظور تخلیه آسان آب از زیر بستر چمن مصنوعی موکتی اقداماتی مثل سوراخ های منظم و استفاده از پوشش هایی که نفوذ پذیر هستند، انجام می‌شود.

 به طور کلی در ساخت چمن مصنوعی تلاش می‌شود تا بیشتر شبیه چمن طبیعی باشد ولی در ساخت چمن مصنوعی موکتی تلاش می شود که از لحاظ ظاهری و در هنگام لمس بیشتر شبیه موکت باشد.

چمن مصنوعی موکتی معمولاً زبر است و به جز در موارد خاص ورزشی به رنگ سبز تولید می شود.

کاربردهای چمن مصنوعی موکتی

زمینه های استفاده از انواع چمن مصنوعی و کاربرد آنها بسیار متنوع و گسترده است.

چمن مصنوعی موکتی فضاهای ورزشی: از چمن مصنوعی موکتی در طراحی فضاهای ورزشی و زمین‌های بازی در رشته‌های مختلف ورزشی مثل هاکی، تنیس، بولینگ و غیره استفاده می شود. علت انتخاب چمن مصنوعی موکتی برای این زمین های ورزشی این است که سطح چمن مصنوعی موکتی صاف و هموار است و سرعت حرکت توپ را کم نمی کند.  علاوه بر این سطح صاف و هموار چمن مصنوعی موکتی باعث کاهش میزان مسافت طی شده توسط توپ نمی شود. همچنین توپ در هنگام حرکت و غلتیدن روی سطح چمن مصنوعی در یک مسیر صاف و بدون هیچ انحرافی مسیر خود را طی می کند. بیشترین زمینه‌ای که در آن از چمن مصنوعی موکتی استفاده می‌شود چمن مصنوعی گلف است.

چمن مصنوعی موکتی در مکان‌هایی با جمعیت زیاد و همچنین در مکان هایی که آلودگی زیاد باشد و امکان فرسایش کفپوش زیاد است و نیاز به نظافت دائمی و مستمر دارد مانند شهر بازی‌ها، رستوران ها، باغ تالارها، محیط های اداری و آموزشی مثل مدارس و مهدکودک و... استفاده می شود.

چمن مصنوعی موکتی در باغ تالار ها: معمولا افراد برای برگزاری انواع جشن از باغ تالار استفاده می‌کنند. زیبایی فضای باغ تالار در جشن ها بسیار اهمیت دارد. استفاده از عناصر طبیعی در جشن ها نقش بسیار مهمی در ایجاد حس آرامش و نشاط و همچنین زیبایی جشن‌ ها دارد.

چمن مصنوعی می تواند به عنوان یکی از زیبا ترین عناصر طبیعی در این جشن ها مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است افراد تمایل داشته باشند در حین جشن از کفپوش استفاده کنند و بعد از مراسم آن را جمع کنند. در این مواقع چمن مصنوعی موکتی گزینه بسیار مناسبی است که حالت پرتابل هم دارد.

چمن مصنوعی موکتی در رستورانها: وجود یک پوشش سبز در رستوران ها علاوه بر آن که به فضای رستوران زیبایی و طراوت خاصی می بخشد، می تواند در جذب انرژی های مثبت، رفع خستگی و دور کردن انرژی منفی در فضا بسیار موثر باشد همچنین فضای رستوران به علت پرتردد بودن باید مرتباً نظافت شود، لازم است که در فضای رستوران از کفپوشی استفاده گردد که امکان شستشوی آسان داشته باشد. چمن مصنوعی موکتی به علت تراکم بالای الیاف آن بسیار مناسب مکان های پرتردد مثل رستوران است و همچنین شستشو و نظافت آن بسیار آسان است.

چمن مصنوعی موکتی در زمین گلف: گلف یک بازی بسیار محبوب است. طبق مطالعات، این ورزش به آرامش روحی و ذهنی بسیار کمک می کند. بهتر است این بازی در فضای سبز ویلا و حیاط خانه انجام شود.

چمن مصنوعی که در زمین گلف استفاده می‌شود، باید بسیار متراکم باشد و الیاف چمن مصنوعی برش خورده و هم سطح باشد تا در هنگام ضربه زدن توپ، باعث تغییر مسیر توپ یا کند شدن حرکت توپ نشود.

 بهترین انتخاب برای زمین گلف چمن مصنوعی موکتی است چون همه این ویژگی‌ها را دارا می‌باشد.

چمن مصنوعی که در زمین گلف استفاده می‌شود باید مقاومت بالایی در برابر اشعه فرابنفش خورشید داشته باشد همچنین باید در برابر تغییرات دمایی مقاوم باشد چون معمولاً زمین گلف در فضاهای روباز طراحی می‌شوند و چمن مصنوعی ساعتها در معرض تابش نور خورشید می باشد.

 برای فضاهای مورد نیاز مسابقات رباتیک مثل ربات های فوتبالیست می توان از چمن مصنوعی موکتی استفاده کرد. در این گونه مسابقات نیاز به فضایی با کفپوش خاص داریم. کفپوشی که در اینگونه فضاها استفاده می‌شود نباید تردد ربات ها را با مشکل مواجه سازد یا موجب کندی تردد ربات‌ها شود.

استفاده از چمن مصنوعی موکتی در این فضا بسیار مناسب است، چون علاوه بر اینکه تراکم بافت چمن مصنوعی برای عبور ربات ها بسیار مناسب است، قابلیت خط کشی متناسب با بازی ها را نیز دارد.

چمن مصنوعی موکتی کیفیت بسیار بالایی در برابر نیروهای سایشی و کششی دارد، به همین علت استفاده از آن در ورزش های سنگین، کار بسیار هوشمندانه ای است. از چمن مصنوعی موکتی می توانیم در این موارد نیز استفاده کنیم: روف گاردن، باغ و باغچه های شخصی، حیاط منزل و محیط های اداری، بالکن و تراس، ورودی  ساختمان و...

 قیمت چمن مصنوعی موکتی

بی شک هزینه تمام شده محصولات مختلف یک عامل مهم و تاثیرگذار در خرید محسوب می شود. قیمت محصولات به اندازه ای مهم است که فرآیند قیمت‌گذاری را حساس و پیچیده نموده است و این عامل تابع عوامل گوناگون است.

 به دلیل کاربردهای مختلف انواع مدلهای چمن مصنوعی و ویژگی های متنوع، اختلاف قیمت زیادی وجود دارد. یکی از موثرترین عوامل روی قیمت چمن‌ مصنوعی تقاضای بالای خرید است. البته عوامل بسیار زیادی هستند که روی قیمت چمن مصنوعی موکتی اثر دارند.  به طور مثال مدل های چمن مصنوعی موکتی که با الیاف موی مجعد تولید می شوند، معمولاً قیمت‌های بالا دارند. مدل هایی از چمن مصنوعی موکتی که با ارتفاع الیاف کوتاه و الیاف موی مجعد تولید می‌شوند از گران قیمت ترین محصولات چمن مصنوعی هستند که در جهان ساخته می شوند.

 در مقابل نوعی از چمن مصنوعی موکتی که با الیاف فیبریلیت صاف تولید می‌شوند قیمتشان نسبت به انواع دیگر چمن مصنوعی که در بازار وجود دارد پایین تر است. البته عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارد که در ادامه راجع به آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

 تعداد رشته‌های نخ: هر چه از نخ بیشتری در تولید چمن مصنوعی موکتی استفاده شود، هزینه‌های تولید چمن مصنوعی بیشتر می‌شود و در نتیجه قیمت چمن مصنوعی افزایش می یابد. علاوه بر این هر چه این نخ ها در تولید چمن افزایش یابد، کیفیت ساخت و دوام چمن مصنوعی موکتی افزایش می یابد. در نتیجه این ویژگی ارتباط مستقیم با قیمت و کیفیت چمن مصنوعی موکتی دارد.

 برند: برند های متنوعی از چمن مصنوعی موکتی در دنیا وجود دارد که با توجه به قدمت و اعتبار هر برند قیمتهای چمن مصنوعی موکتی متفاوت خواهد بود. شما میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت انواع چمن مصنوعی موکتی با کارشناسان سایت نیاورون در ارتباط باشید.