با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

چمن مصنوعی یک سطح ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند چمن طبیعی می باشد که دوام بیشتری به نسبت چمن طبیعی داشته و همچنین هزینه گزاف نگهداری چمن طبیعی را نداشته و بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

چمن طبیعی نیاز به کاشت، برش، نگهداری، آبیاری، کود، دفع آفات دارد و با توجه به کمبود آب در ایران و همچنین رشد نکردن چمن طبیعی به دلیل شرایط بد آب و هوایی در بعضی شهرهای ایران چمن مصنوعی بهترین گزینه برای جایگزینی با چمن طبیعی می باشد.

همچنین چمن مصنوعی با بارش باران و ریختن آب روی آن گل آلود نمی شود و محصولی کاملا بهداشتی بوده و برای بازی کودکان مناسب است.

قیمت چمن مصنوعی

هزینه خرید و نصب چمن مصنوعی شاید ابتدا زیاد به نظر برسد اما اگر دوام چمن مصنوعی را در نظر بگیریم که 5 سال و یا بیشتر عمر مفید دارد وهمچنین بی نیاز شدن از هزینه نگهداری و آبیاری موجب میشود تا چمن مصنوعی بسیار مقرون به صرفه تر از چمن طبیعی باشد و امروزه بسیار در منازل و دکوراسیون داخلی و خارجی پر طرفدار شده است و موجب می شود محیطی زیبا و آرامش بخش را در تراس و حیاط و ورودی باغ ها و مغازه ها، تالار، باغچه ایجاد میکند.

 قیمت های چمن مصنوعی بسیار متفاوت و بسته به جنس و کیفیت بکینگ و تارهای چمن و همچنین ارتفاع چمن مصنوعی دارد و در واقع المان های زیادی در قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار هستند. چمن با کیفیت دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به چمن کیفیت پایین دارد.

نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی

اولین قدم برای نصب چمن مصنوعی زیر سازی محل نصب می باشد. چمن مصنوعی باید روی بستر سخت و صاف و با شیب بندی مناسب نصب شود از جمله سیمان، بتن، سرامیک، کاشی، ایزوگام، و هر سطح صاف و سخت که ایده آل ترین حالت برای نصب چمن مصنوعی میباشد.

چمن مصنوعی با چسب مخصوص و یا بست و پیچ قابل نصب می باشد. ولی برای تراس و حیاط خلوت کوچک بهتر است چمن مصنوعی را به صورت فرش پهن کرده و با چسب نصب نشود که در صورت لزوم بتوان آن را جمع کرد، اما برای فضاهایی با پرتی بالا و برشکاری زیاد بهتر است کار نصب با چسب انجام شود.

برای نصب چمن مصنوعی ابتدا چمن به نسبت فضای کار برش داده شده و توسط نصاب باید دور چمن مصنوعی چسب خورده و روی زمین نصب شود و روی آن جسمی قرار داده می شود تا چسب بعد از چند ساعت سفت شود .

برای چسباندن درزهای چمن مصنوعی باید ابتدا لبه های چمن به طور دقیق کنار هم قرار گرفته و هر دو طرف چسب کاری شده و به زمین چسبانده میشود.باید دقت شود دولبه چمن مصنوعی روی هم قرار نگیرند و یا با فاصله از هم چسبانده نشوند.

برای سطوح صاف بهتر است از نوار اتصال برای چسباندن درزها استفاده نشود زیرا باعث ایجاد برجستگی می شود و چمن مصنوعی بعد از نصب باید ظاهر یکدست و بدون پستی بلندی داشته باشد در واقع لبه های چمن مصنوعی روی سطح صاف به راحتی نصب میشود و نیاز به نوار اتصال نیست.

نوار اتصال

نصب روی سطح خاکی

اما برای محوطه خاکی باید ابتدا علف ها و چمن های طبیعی برداشته شوند و پاکسازی انجام شود و سپس سطح کوبیده شده و سفت و هموار شود، آبپاشی برای جلوگیری از نشست های احتمالی انجام می شود، 5 تا 10 سانت شن روی سطح ریخته و با استفاده از غلتک آن را کوبیده و سطح صاف و سفت می شود.

دور کار باید جدول بتنی کار شود که بتوان دور تا دور چمن مصنوعی را روی آن چسب کاری و نصب کرد و برای زیر چمن از ژئوتکستایل و برای چسباندن دو تکه چمن مصنوعی کنار هم از نوار اتصال استفاده می شود به این صورت که چمن مصنوعی را لب به لب قرار داده و زیر درز نوار اتصال پهن شده و روی نوار اتصال چسب ریخته می شود و چمن مصنوعی را روی نوار اتصال فیکس کرده و به چسب آغشته میشود چمن ها نباید هم پوشانی داشته باشند و یا با فاصله از هم نصب شوند.

در نهایت روی کار جسمی قرار داده تا چسب بگیرد و سفت شود، در ضمن تا زمانی که چسب کاملا سفت نشده تردد روی سطح چمن مصنوعی ممنوع است.

چمن باغچه

نصب بین سنگی

برای نصب چمن مصنوعی بین واش بتن و موزاییک باید ابتدا چمن مصنوعی را به اندازه عرض درزها برش داد و روی درز بین سنگ ها چسب ریخته و چمن مصنوعی را روی آن قرار میدهند تا سفت شود. در نصب بین سنگی مصرف چسب زیاد است و باید در برش چمن ها دقت شود که به اندازه عرض شیار بین سنگ ها باشد.

چمن بین موزاییک1

نصب روی دیوار

برای نصب چمن مصنوعی روی دیوار باید سطح دیوار صاف و بدون برجستگی بوده و با پیچ و لورپلاک به دیوار متصل می شود.چسب کاری برای نصب چمن مصنوعی روی دیوار به تنهایی کافی نیست.

برش چمن با استفاده از کاتر از سمت بکینگ کار انجام می شود.

برای نصب چمن مصنوعی از بهترین و حرفه ای ترین نصاب های چمن مصنوعی در فروشگاه نیاورون استفاده کنید.

چمن مصنوعی دیوار