با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

خرید چسب چمن مصنوعی

چسب چمن مصنوعی مناسب برای نصب چمن مصنوعی بوده و به طور کلی به دو دسته تک جزئی و دو جزئی دسته بندی می شود. انواع مختلف چسب در مدل ها و طرح های   مختلف وجود داشته که برای نصب چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. چسب چمن مصنوعی همه منظوره نبوده و فقط مناسب موادی می باشد که از پلی اورتان یا به اختصار SBR برخوردار باشند. چسب های ایجاد شده برای نصب و قرارگیری چمن بر روی زمین هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند که در ادامه با هر کدام آشنا خواهید شد.

/چمن-مصنوعی-تزئینی

چسب چمن مصنوعی تک جزئی

مواد تشکیل دهنده این نوع چسب از دی ایزوسیانات دی فنیل به همراه پلی اورتان تشکیل شده است که به نام چسب صنعتی نیز شهرت دارد. به منظور چسباندن چمن مصنوعی

بر روی سطوح مختلف باید به مقدار لازم چسب را گرفته و آن را بر روی سطح مورد نظر بمالید و برای افزایش قدرت چسبندگی بایستی 3 دقیقه بر روی آن باقی بماند. انجام این کار به منظور خارج شدن گاز از مواد چسب بوده تا غلظت مورد نظر آن افزایش یابد. بهتر است برای افزایش بازدهی کار محیط مورد نظر دمایی بین 10 تا 30 درجه داشته باشد تا چسب به خوبی عمل کند. رنگ این نوع چسب زرد رنگ بوده و در بسیاری از کفاشی ها نیز آنها را دیده اید. چسبی بسیار قدرتمند بوده که برای کاشت چمن مصنوعی از آن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب چمن مصنوعی دو جزئی

همانطور که از نام این چسب بر می آید، چسب از دو جز یا دو بخش تشکیل می شود. بخش اول آن همان ماده پلی اورتان بوده که چسب تک جزئی می باشد و برای افزایش چسبندگی جز دوم را نیز به آن اضافه می کنند. جز دوم هاردنر بوده که یک افزودنی بسیار قوی از مواد سفت کننده می باشد که ماده اصلی آن ایزوسیانات است. رنگ این چسب به رنگ سبز و آبی می باشد. اما نحوه ترکیب کردن آنها متفاوت بوده و هر برندی مشخصه های خاصی را برای آن در نظر می گیرند. اما بهترین حالت برای چسب چمن مصنوعی دو جزئی نسبت 1 به 10 می باشد. یعنی 1 بخش هاردنر و 10 بخش پلی اورتان است. عموما برخی از برندها در بسته بندی های خود به شما دو ظرف از چسب را می دهند که یک ظرف حاوی پلی اورتان و ظرف دیگر حاوی هاردنر می باشد. زمانی که شما آن را با نسبت گفته شده ترکیب کردید فقط به اندازه 5 دقیقه زمان خواهید داشت تا آن را بر روی سطح مورد نظر بمالید. اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که هر چقدر هوای محیط برای کاشت چمن مصنوعی بالاتر باشد، زمان لازم برای چسباندن کمتر از 5 دقیقه خواهد شد. برای افزایش بازدهی چسب پس از نصب بهتر است 3 الی 4 روز به آن زمان دهید تا چسب کاملا سفت شود.

/چمن-مصنوعی-تزئینی

ژل تایم در چسب چمن مصنوعی

ژل تایم در واقع یک اصطلاح برای چسب دو جزئی می باشد. یعنی مقدار زمانی که لازم است تا هاردنر قابلیت چسبندگی قوی خود را بدست آورد. در این مدت زمان کوتاه چسب دو جزئی حالت آدامس مانند پیدا کرده و غلظت آن به حدی رسیده است که می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. چون اگر مدت زمان از ژل تایم گذر کند دیگر چسب قابلیت کشسانی و مطلوب خود را از دست خواهد داد.

مناسب ترین چسب در نصب چمن مصنوعی

قطعا با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید می توانید چسب مورد نظر تک جزئی و یا دو جزئی خود را خریداری نمایید. اما قطعا نوع دو جزئی آن گران تر بوده و قدرت چسبندگی بالاتری دارد. زیرا خاصیت کشسانی آن به مراتب بیشتر از نوع تک جزئی می باشد. زیرا در نوع دو جزئی، چسب هم مواد تک جزئی را دارا بوده و هم از هاردنر برخوردار است که به خوبی چسب را سفت و محکم می کند. اما برای اینکه انتخاب مطلوب و به جایی داشته باشید و از صرف هزینه اضافی پرهیز کنید به توصیه های ما گوش دهید. اگر محیطی که قرار است در آن چمن مصنوعی نصب کنید، یک محیط کاملا بسته باشد، مثل سالن با کفپوش سنگ و یا سرامیک بهترین انتخاب چسب چمن مصنوعی از نوع تک جزئی می باشد. زیرا تغییرات دما در آن وجود نداشته و محیط از تابش خورشید و باد و باران در امان است. اما در محیطی که فضای آن باز است و همیشه در معرض نور خورشید و تغییرات آب و هوایی مختلف قرار دارد، قطعا باید از چسب چمن مصنوعی دو جزئی استفاده شود. اما برای اینکه این کار به درستی انجام شود و سالیان سال چمن از جای خود خارج نشود باید یک روز قبل تمامی سطح مورد نظر به خوبی شسته و تمیز شود تا چسب کاملا خود را بگیرد.
پس همانطور که اشاره کردیم هر یک از چسب های مورد استفاده در نصب چمن مصنوعی مزایا و معایب خود را دارا می باشند. قطعا استفاده از چسب تک جزئی برای فضاهای بسته مقرون و به صرفه تر خواهد بود و از صرف زمان جلوگیری می کند. در صورتی که استفاده از چسب تک جزئی در فضاهای باز مثل حیاط، پارک ها و ... باعث کاهش طول عمر چمن و صرف هزینه برای نصب مجدد چمن خواهد بود.

/چمن-مصنوعی-تزئینی

ویژگی های چسب چمن مصنوعی مناسب

یک چسب مناسب باید ویژگی های مثبت زیر را داشته باشد تا بتوان به آن اطمینان کرد:
• مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط جوی مختلف
• استحکام بالا در هنگام قرارگیری در بار دینامیکی
• چسبندگی بسیار بالا
• پوشش دهی مناسب
• طول عمر بالا
• دارا بودن استاندارد بین المللی
• فاقد حلال

فروشگاه نیاورون یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران بوده که انواع مختلف چسب چمن مصنوعی را با گارانتی، کیفیت فوق العاده بالا، دارا بودن استاندارد جهانی و با قیمت بسیار مطلوب به فروش می رساند. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.