با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

آشنایی با غذاساز ها و مهمترین کاربردهای آن

غذاساز یا نام دیگر آن فود پراسسر می باشد که جز وسایل مهم در آشپزخانه به حساب می آید. در واقع زمانی که شما بخواهید غذایی را درست کنید، قطعا به مواد اولیه نیاز پیدا خواهید کرد. غذاساز می تواند به مانند یک آچار فرانسه برای تولید مواد اولیه در کمترین زمان ممکن باشد. با استفاده از این وسیله برقی پر قدرت می توانید تمامی مواد را خرد، له، آسیاب، پودر و حتی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و تمامی مراحل کار در کمتر از 5 دقیقه انجام خواهد شد. مخلوط کردن مواد غذایی مهمترین کارکرد غذاساز می باشد. اما شاید این سوال در ذهن شما تداعی شود تا زمانی که مخلوط کن در دسترس است، برای چه باید از این دستگاه استفاده کنیم؟ این سوال را بسیاری از افراد از ما میپرسند و پاسخ آن بسیار راحت است. دستگاه مخلوط کن برای انجام عملیات ترکیب کردن فقط از یک تیغه بهره می گیرد. این دستگاه فقط قادر است موادی را با یکدیگر مخلوط کند که بافت آنها نرم و دارای مقدار زیادی آب باشد. یعنی مثلا میوه ها و موادی مثل سیب زمینی که کاملا پخته و نرم شده باشد. توان مخلوط کن با توجه به وجود یک تیغه فقط در همین حد کاربرد دارد. اما غذاساز یک دستگاه چند کاره بوده که دارای چند تیغه مختلف می باشد که هر کدام از تیغه ها مناسب یک کار ویژه و خاص می باشد. در این دستگاه می توانید مواد غذایی سفت و سخت را نیز به راحتی آسیاب کرده و آنها را با مواد دیگر میکس کنید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع کاربردهای غذاساز آشنا کرده و به معرفی چند مدل از برندهای معتبر جهانی این دستگاه جلب نماییم.

 

آشنایی با غذاساز ها و مهمترین کاربردهای آن

موارد کاربرد غذاساز

همانطور که اشاره کردیم غذاساز ها جز وسایل چند کاره در آشپزخانه می باشند و می توانند در کمترین زمان، مواد اولیه برای تهیه غذا را برای شما فراهم کنند. از مهمترین کاربردهای آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
تولید کره از خشکبار
یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه تولید کره از مواد خشکبار می باشد. موادی همچون تخمه آفتابگردان، بادام هندی، بادام زمینی، گردو جز مهمترین خشکبارها بوده که دارای روغن گیاهی بسیار زیادی می باشند که در صرف صبحانه و ساخت انواع شیرینی ها کاربرد فراوانی دارند. با استفاده از غذاساز به راحتی می توانید از خشکبار کره تولید کنید و از خرید آنها با قیمت بالاتر جلوگیری کنید. برای انجام این کار کافیست که مثلا حدود 2 تا 3 پیمانه بادام زمینی را به همراه مقداری عسل، شکر و نمک به درون غذاساز ریخته و با مخلوط کردن آن در کمتر از 4 دقیقه کره تولید کنید.

چرخ کردن گوشت

وجود تیغه های تیز و مستحکم در درون غذاساز به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی انواع گوشت را خرد و تکه تکه نمایید. انجام این کار در کمتر از 5 دقیقه به شما کمک می کند تا به راحتی گوشت را خرد کرده و آن را برای تهیه انواع غذاها نظیر کوفته قلقلی، استانبولی، پیتزا گوشت و ... استفاده نمایید.

تهیه کوکو و کتلت

برای تهیه غذاهای سنتی نیاز نیست مثل قدیم زمان زیادی را صرف آماده سازی و مخلوط مواد اولیه کنید. با استفاده از یک غذاساز می توانید برای تهیه انواع کوکو اقدام کنید. برای پخت کوکو می توانید سیب زمینی، پیاز، گوشت چرخ کرده، ادویه و ... را به درون این دستگاه ریخته و همه آنها را در کمتر از 2 دقیقه با یکدیگر مخلوط کرده و به راحتی آن را در اجاق بپزید.
تهیه انواع سالاد
یکی دیگر از ویژگی های برجسته غذاساز در تهیه انواع سالاد با شکل و ظاهر زیبا می باشد. یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده سالاد، هویج می باشد که بسیار جان ساخت بوده و برای شکل دادن به آن می توانید از غذاساز استفاده کنید. این دستگاه قادر است هویج ها را به صورت نگینی خرد کرده و در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهد.

تهیه خمیر برای کیک

برخی از غذاسازها از تیغه های پلاستیکی نیز تشکیل شده اند که می تواند در تهیه خمیر نقش مهمی را ایفا کند. وجود این تیغه باعث خواهد شد تا خمیر ایجاد شده خرد نشده و به قوام و انعطاف پذیری بیشتر آن کمک کند. با استفاده از این دستگاه می توانید نرم ترین خمیر ممکن را برای تهیه انواع کیک استفاده کنید. کافی است آرد و کره را وارد دستگاه کرده و در عرض چند دقیقه خمیر بسیار نرمی را از آن خارج نمایید.
این موارد فقط بخشی از امکانات غذاساز برای تهیه مواد غذایی می باشد. وجود آن در هر آشپزخانه ای الزامی بوده و می تواند به خانم های خانه دار کمک زیادی کند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل وجود انواع تیغه ها و چند کاره بودن آن، شست و شو غذاساز کار دشواری می باشد. باید مرحله به مرحله آن را باز کرده و به دقت تمامی تیغه ها و بخش های مختلف آن را تمیز کنید تا عمر تیغه و تیز بودن آن حفظ شود.

غذاساز

نکات مهم در هنگام خرید غذاساز


• اولین نکته توجه به تمامی قطعات و تجهیزات داخلی دستگاه می باشد. یک غذاساز دارای موتور، درب، پارچ، پاور و چند تیغه می باشد.
• ظرفیت پارچ بسیار مهم بوده و با توجه به نیاز می توانید از انواع غذاساز بزرگ، متوسط و یا کوچک استفاده کنید.
• از نظر ابعاد حجم هر یک از غذاساز ها متفاوت بوده ولی در حد استاندارد می توان گفت که نوع بزرگ آن دارای گنجایش در حدود 9 تا 13 پیمانه بوده که برندهای مختلف، گنجایش متفاوتی دارند. نوع متوسط بین 5 تا 7 پیمانه و نوع کوچک آن نیز بین 2 تا 5 پیمانه می باشد. حتما به گنجایش و ظرفیت دستگاه توجه داشته باشید و آینده نگر فکر کنید. زیرا گنجایش دیگر تغییر نخواهد کرد و برای خرید در آینده باید هزینه بسیار بیشتری را با توجه تورم بپردازید.
• جنس تیغه بسیار مهم است. برخی از دستگاه ها دارای تیغه های پلاستیکی هستند که پس از مدتی کوتاه دچار آسیب دیدگی شده و طول عمر کمتری دارد. حتما غذاسازی را انتخاب کنید که تیغه های آن فلزی با درجه خلوص بالا بوده و استحکام بالایی داشته باشد.
• انواع صفحه خرد کننده و رنده کننده با انواع مختلف سوراخ های ریز و درشت نیز وجود دارد که یا در داخل غذاساز بوده و یا باید جداگانه خریداری کنید.
• برای ایجاد مدل های زیبا و نگینی در تولید سالاد و ... می توانید صفحات و قطعات جانبی مختلفی را جداگانه از بازار خریداری کنید.
• توان و قدرت موتور مهمترین فاکتور در خرید فود پراسسر می باشد. عموما توان این دستگاه از 400 وات شروع شده و تا 1100 وات نیز می رسد. هر چقدر قدرت بالاتر باشد، مواد با سرعت بالاتری مخلوط، خرد و تکه تکه می شوند. توصیه می کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که بالاترین توان را داشته باشد.
• ایمنی و امنیت نیز عامل دیگری است که باید حتما به آن توجه شود. سعی کنید غذاساز انتخابی شما دارای قفل درب بوده و در هنگام باز بودن درب ورودی آن روشن نشود.
• به ضمانت نامه و گارانتی نیز توجه داشته باشید.

غذاساز

برخی از مهمترین برندهای غذاساز


از محبوب ترین و پرطرفدارترین برندهای تولید کننده غذاساز می توان به فیلیپس، بوش، کنوود و هانس اشاره کرد. در حال حاضر فروشگاه نیاورون فقط برند پر طرفدار هانس با مدل HFP-247866 را دارا بوده که دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. فروشگاه نیاورون یک فروشگاه اینترنتی و شناخته شده در ایران بوده که تمامی وسایل آشپزخانه را در بالاترین کیفیت، دارا بودن استانداردهای جهانی، گارانتی معتبر و قیمت در حد خرید را دارا می باشد. در ادامه توجه شما را به معرفی غذاساز بسیار معروف در ایران یعنی هانس HFP-247866 جلب می کنیم.
غذاساز HFP-247866
این دستگاه یکی از شناخته شده ترین دستگاه های غذاساز در ایران می باشد که ساخت کشور چین بوده و دارای قدرت بسیار بالایی می باشد. موتور دستگاه از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و دارای قدرت 1000 وات می باشد که قادر است هر نوع مواد غذایی را به خوبی خرد، له و مخلوط کند. علاوه بر توان بسیار بالای دستگاه از ظاهری بسیار زیبا و شیک نیز ساخته شده است. همچنین موتور هانس بسیار پر توان بوده و علت آن هم به دلیل استفاده از مواد استیل و پلاستیک فشرده در ساخت موتور می باشد. دارای یک صفحه نمایشگر از جنس LCD بوده که می توانید به راحتی برنامه های مورد نظر خود را به صورت لمسی در آن وارد کنید. از مهمترین برنامه ها می توان به مدت زمان کارکرد و سرعت اشاره کرد. کنترل پنل از مشخصات ویژه ای تشکیل شده است که می توان به دکمه پالس، شکستن یخ، منو و دکمه on/off و دور 5 سرعته اشاره کرد. از مهمترین ویژگی این دستگاه عدم وجود لرزش در پایه ها در هنگام کار می باشد. این غذاساز دارای تجهیزات بیشماری بوده و می توان به: دارا بودن 25 عملکرد مختلف، پالس لحظه ای، ظرفیت کارکرد کاسه در حد 2 لیتر، ظرفیت مخلوط کن 1.5 لیتری، آب مرکبات گیری، خمیر زن، همزن، آسیاب کن، دارا بودن 4 دیسک رنده از نوع استیل ضد زنگ، دیسک برش به صورت ورقه ای، دیسک تولید پوره، قفل درب، قابلیت شست و شو در ماشین لباسشویی و ... اشاره کرد. غذاساز با دارا بودن چنین ویژگی های منحصر به فرد و گنجایش، توان و قدرت بسیار بالا و همچنین قیمت بسیار مطلوب آن یک انتخاب بهینه بوده و می تواند سالیان سالا برای شما کارکند. همچنین برای شست و شوی آن می توانید آن را به راحتی در ماشین لباسشویی قرار داده تا تیغه و تمامی تجهیزات آن بدون هیچونه آسیبی کاملا تمیز و پاک شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید این دستگاه می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

غذاساز کاربرد