با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

چمن مصنوعی ابتدا در ورزشگاه ها و زمین های فوتبال در سراسر جهان استفاده و در مصارف ورزشی بسیار گسترش یافت و سپس در زمینه دکوراتیو با تولید چمن مصنوعی تزیینی و استفاده از آن  در منازل و محوطه سازی وارد دوره جدیدی شد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. چمن مصنوعی اکنون جزو جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

به دلیل مزایایی که چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دارد از جمله حذف هزینه کاشت، نگهداری، رسیدگی، آبیاری، آفت کش ها، برش چمن، همچنین سبز بودن همیشگی، نصب آسان، دوام بالای چمن مصنوعی و گل آلود نشدن بعد از بارش باران، تنوع بالای آن، امروزه جزو جدایی ناپذیر کوراسیون داخلی محسوب می شود.

 

اندازه گیری مساحت محوطه

اولین مرحله برای سفارش و خرید چمن مصنوعی اطلاع یافتن از مقدار چمن مصنوعی مورد نیاز برای فضایی است که قرار است چمن شود.

اندازه گیری دقیق مساحت محیط  بسیار مهم می باشد زیرا برای سفارش و خرید چمن مصنوعی باید اندازه دقیق فضای خود را بدانید و متراژ چمن را بر مبنای متر مربع سفارش دهید. برای این کار به متر برای اندازه گیری نیاز دارید.

طریقه اندازه گیری زمین ورزشی

برای زمین های ورزشی بدست اوردن مساحت زمین بسیار ساده است و با استفاده از متر باید طول و عرض زمین اندازه گیری شود و طول و عرض در هم ضرب شده و مقدار مساحت زمین بر اساس متر مربع بدست می آید.

اندازه زمین مورد نظر برای بسیاری از استادیوم های حرفه ای 105 در 68 متر، با مساحت 7،140 متر مربع می باشد.

زمین فوتبال علاوه بر ورزشگاهها در ویلاهای شخصی هم استفاده دارد و بعضی خریداران چمن قسمتی از ویلای شخصی خود را به مکانی برای بازی فوتبال تبدیل می کنند، در صورتی که دفعات استفاده از این زمین فوتبال کم  باشد چمن مصنوعی دکوراتیو هم می تواند استفاده شود.

طریقه اندازه گیری مساحت برای نصب تخت

چمن دکوراتیو معمولا به صورت تخت نصب می شود. فضاهایی که قرار است کل مساحت زمین به صورت یکدست چمن شود را نصب تخت می گویند.

این مدل نصب نیز میتواند ساده باشد مانند فضایی مستطیل یا مربع شکل که طول و عرض محیط در هم ضرب شده و مساحت بدست می آید. و همچنین ممکن است دارای اشکال پیچیده تری باشد که باید همه اندازه ها دقیق متر شده و کل مساحت کار به چند شکل ساده تر تبدیل شود ومساحت هر قسمت به صورت جداگانه حساب و مجموع مساحت ها بدست بیاید.

فضاهایی که اصطلاحا دارای پرتی می باشد چمن بیشتری نیار دارد و قسمتی که پرتی کار هست نیز حساب شده و چمن بیشتری باید سفارش داده شود.

 چمن مصنوعی نصب تخت

طریقه اندازه گیری متراژ چمن مصنوعی در کارهای بین سنگی

به فضاهایی که واش بتن یا موزاییک کار شده و مابین آن چمن مصنوعی کار میشود را اصطلاحا نصب بین سنگی می گویند.

اندازه گیری مقدار چمن مصنوعی مورد نیاز برای این فضاها نیز کار دشواری نیست، فقط کافی است طول تمام شیارهای مابین موزاییک ها را اندازه بگیرید و مجموع طول همه شیارها را محاسبه و در عرض شیارها ضرب کنید. ممکن است عرض شیارها در همه جا به یک اندازه نباشد و باید بیشترین عرض شیار در نظر گرفته شود.

مقدار چمن مورد نیاز برای کار بین سنگی باید بر مبنای متر مربع سفارش و خریداری شود و نصاب، چمن را متناسب با درز شیارها برش داده و با استفاده از چسب، کار نصب را انجام می دهد.

 چمن مصنوعی بین سنگی

برای محیط هایی چند وجهی و نامتقارن که اندازه گیری سخت تری دارند باید فضای خود را به چندین تکه تقسیم کنید و هر قسمت را جدا اندازه گیری کنید و همه فضاها مربع یا مستطیل فرض شود یعنی بیشترین طول را اندازه بگیرید.

در صورتی که اندازه گیری مساحت فضاهای پیچیده برایتان دشوار است نقشه ای از آن تهیه و اندازه همه قسمت ها به صورت جداگانه و دقیق گرفته شود و به تیم فروش فروشگاه اینترنتی نیاورون ارسال کنید. ما شما را در بدست اوردن مساحت محیط یاری میدهیم.

هم چنین در موارد خاص با متراژهای بالا, به طوریکه اندازه گیری مساحت سخت باشد، کارشناسان مجموعه فروشگاه نیاورون برای اندازه گیری مساحت و بررسی زیر سازی به محل اعزام می شوند.