با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

کاشت چمن مصنوعی

کاشت و نصب چمن مصنوعی شامل چندین مرحله می باشد که قرار گیری آن بر روی سطوح کار چندان مشکلی نیست. اما باید به یک سری نکات ویژه توجه شود تا بتوانید چمن مصنوعی را به راحتی بر روی محل مورد نظر نصب کنید. اگر قرار است برای زمین های ورزشی این کار انجام شود توصیه می کنیم که این کار را به افراد خبره و متخصص واگذار نمایید. عموما کاشت چمن مصنوعی در دو مرحله انجام پذیر می باشد که اولین و مهمترین مرحله مربوط به زیرسازی بوده که خود دارای چندین دسته می باشد و مرحله دوم نصب چمن است. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع زیرسازی ها و مراحل اجرایی آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

کاشت چمن مصنوعی

زیر سازی چمن مصنوعی


مهمترین مرحله برای کاشت چمن بر روی تمامی سطوح، ایجاد زیرسازی می باشد. زیر سازی تخصصی موجب سهولت در اجرایی و نصب چمن شده و طول عمر آن را بالا می برد. پس بهتر است برای شروع کار دقت خود را چندین برابر کرده و زیرسازی بسیار مناسبی را برای کاشت چمن مصنوعی انجام دهید تا برای انجام دوباره آن هزینه های گزافی را پرداخت نکرده و سریعتر به مقصود مورد نظر دست پیدا کنید. اما زیر سازی با توجه به جنس و سطح زمین دارای ویژگی های مختلفی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

زیرسازی چمن مصنوعی بر روی زمین های نرم

زیر سازی بر روی زمین های دارای بافت نرم همچون باغچه ها به صورت زیر می باشد:
• برای بهبود و افزایش بازدهی بهتر است تمامی گیاهان و رستنی هایی که بر روی زمین نرم قرار دارد به وسیله تجهیزات مناسب کاملا از بین برود. وجود گیاهان کوچک و از بین بردن آنها به وسیله کندن و یا سوزاندن به بهبود روش کمک بسیار زیادی می کند. پس در این مرحله هر شی فیزیکی بایستی از روی باغچه پاک و از بین رود.
• پس از کندن و یا سوزاندن گیاهان، بایستی زمین را به خوبی کوبیده و سطح تمامی قسمت های مورد نظر را مسطح و صاف نمایید.
• زمین را به خوبی با استفاده از ماسه های ریز بکوبید و مقداری نیز سطح آن را آبکشی کنید تا سطح مورد نظر به خوبی سفت شود.
• در مرحله آخر باید ژئونت کامپوزیت را بر روی زمین پهن کنید.

زیر سازی چمن مصنوعی در سطوح سخت

مناسب ترین زمین و سطح برای انجام زیرسازی، سطوح سخت می باشد. به همین علت در روش های بالا سطوح نفوذ پذیر و نرم را با استفاده از ماسه و شن به سطحی سخت تبدیل کردیم. در واقع زمانی که سطح مورد نظر ما از موزاییک، سنگ، بتن و ... تشکیل شده باشد برای کاشت چمن مصنوعی به هیچ زیرسازی ای نیاز پیدا نخواهیم کرد، زیرا سطح آن به خوبی سفت شده است. اما اگر قصد داشته باشید که تغییری در سطح از لحاظ زاویه دار کردن و یا شیب دادن ایجاد نمایید، به زیر سازی مناسب نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین برای اینگونه سطوح می توانید از قیر یا ایزوگام به منظور چسباندن استفاده کنید.

کاشت چمن مصنوعی

زیرسازی چمن مصنوعی در زمین های نرم به منظور ساخت سطح سخت

برای زیرسازی سطوح سخت در زمین های با بافت نرم باید مراحل زیر اجرایی شود:
• تمامی گیاهان و هر آنچه را که بر روی زمین وجود دارد به طور کامل قلع و قمع شود.
• سپس تمامی سطح زمین به وسیله غلتک صاف و هموار شود.
• برای افزایش سختی زمین می توانید به اندازه دو لایه از خاک رس و ماسه استفاده کرده و در هر مرحله عملیات کوبیدن را انجام دهید.
• برای ایجاد سطح سخت در این مرحله می توانید از سیمان و بتن استفاده کنید. سیمان را آماده کرده و بر روی سطح مورد نظر بریزید و آن را در هر مدلی که از قبل طراحی شده است اجرایی کنید.

نصب چمن مصنوعی

بعد از انجام زیرسازی مناسب با توجه به مراحلی که گفته شد، نوبت به نصب چمن می رسد. در ابتدا باید چمن مصنوعی خریداری شده را بر روی زمین پهن کنید. سعی کنید قواره خریداری شده را در یک جهت پهن کنید و سپس تمامی لبه های کار را میزان سازی کنید.
برش کاری چمن مصنوعی
پس از اینکه چمن را بر روی زمین پهن کردید باید آن را مطابق طراحی های خود برشکاری نمایید. در این مرحله ابتدا باید نوارهای مشکی رنگی که در کناره های چمن مصنوعی وجود دارد را از آن جدا کنید. در مرحله بعد باید بخش هایی که اضافی می باشد را به خوبی برش زده و آن را مطابق قالبی که طراحی کردید ایجاد نمایید. در این مرحله اصلا نیاز نیست تا برش کاری را دقیق انجام دهید، فقط باید آن را به قالبی که مد نظر شما است در آورید. میزان سازی اصلی در مرحله بعد از چسب زدن انجام خواهد گرفت.

کاشت چمن مصنوعی

مرحله چسب زدن چمن مصنوعی

چسب زدن باید به روش کاملا درست انجام شود زیرا پس از انجام این کار دیگر نمی توان آن را از زمین جدا کرد. اگر در این زمینه مهارت ندارید قطعا آن را به متخصصین این کار بسپارید. در این مرحله باید چمن مصنوعی را پشت و رو کرده و حدود نصف قواره را با استفاده از قلم مو مناسب به نام بکینگ به چسب آغشته کنید. برای چسبیدن بهتر چمن بر روی زمین بهتر است تا چسب حدود 15 دقیقه بر روی لایه زیرین چمن قرار گیرد. سپس آن را پشت و رو کرده و به زمین بچسبانید. برای چسبیدن مناسب بهتر است تا محل برش خورده را به آرامی فشرده و سپس به تمامی نقاط به آرامی فشار وارد کرده تا به خوبی چمن به زمین بچسبد. برای نیمه دیگر کار نیز همین مراحل را تکرار کنید. پس از اینکه مرحله چسباندن انجام شد. لبه های کار که اضاف می باشد را مشخص کرده و با استفاده از تیغ مناسب آن را جدا می کنیم.

برای خرید انواع مختلف چمن مصنوعی و کاشت آن می توانید به فروشگاه اینترنتی نیاورون رجوع کرده و انواع مدل های مختلف آن را ببینید. در صورتی که سوالی راجع به این موضوع دارید می توانید با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.