با نیاورون یه خرید آسون! (02168431)

چمن مصنوعی محصولی است که به صورت جایگزین برای چمن طبیعی تولید شده، این  محصول برای اولین بار در سال 1966 در استادیوم آستودوم واقع  درهوستون ایالت  تگزاس مورد استفاده قرار گرفت و در برابر دید همگان واقع شد و محبوبیت زیادی  به دست آورد و کم کم در استادیوم های  سراسر آمریکا  استفاده شد.

در ابتدا  فقط  برای مصارف  ورزشی و در ورزشگاه ها  و بخصوص  برای  ورزش بیسبال و فوتبال  مورد  توجه  قرار گرفت و سپس  کم کم  استفاده از چمن مصنوعی  وارد  دوره ی جدید شد  تا  به جزئی  از دکوراسیون  داخلی  منازل  تبدیل  شد و به  دلیل  مزایای  بالای  آن  نسبت  به  چمن طبیعی امروزه  استفاده ی  بیشتری از چمن مصنوعی می شود.

 چمن مصنوعی تراس

جنس و کیفیت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یک محصول ساخته دست انسان است که به عنوان جایگزین چمن طبیعی  وارد بازار شده و با  استقبال زیادی نیز روبرو گشت. چمن مصنوعی از جنس پلی استر، پلی پروپیل و لاتکس بوده و بسیار مقاوم در برابر گرما، نورشدید، ضربه و انواع  شرایط اقلیمی  می باشد. بکینگ  چمن مصنوعی  یکی  از مهمترین  قسمت های  آن  محسوب  می گردد زیرا جنس و مقاومت  بکینگ است که باعث ارجحیت چمنی از نظر مقاومت و کیفیت نسبت به دیگر چمن های مصنوعی موجود در بازار می گردد.

رنگ بندی و تنوع مدل

چمن های مصنوعی در یک طیف وسیع از رنگبندی ها، جنس بکینگ، تراکم نخ  والیاف نخ  متفاوت  تولید و ارائه می شوند.

چمن مصنوعی  به  صورت  تم رنگی  بهاره، پاییزه و سبز یکدست  وجود دارد. بکینگ  چمن  نیز با  کیفیت های  متفاوت تولید  می شود، اما  زیره  و سطح   اصلی  چمن  باید  دارای روزنه هایی  برای  انتقال آب  و مایعات  از کف  چمن  به  سطح زیرین آن باشد و همینطور برای انتقال هوا بین چمن و بکینگ موثر بوده و باعث ماندگاری  چمن روی  زمین می شود. الیاف  نخ  چمن مصنوعی نیز از جنس مونوفلامنت بوده و در برابر ضربه  و حرارت بالا مقاوم است. الیاف چمن مصنوعی با بافت های زیگزاگی، c شکل و  w شکل   باعث شده  تا به استقامت چمن بیافزاید و همچنین  ظاهری طبیعی تر را به بیننده  می دهد. تراکم چمن مصنوعی نیز از موارد و خصوصیات  تاثیر گذار در نرمی، زبری و طبیعی تر بودن چمن محسوب می شود، به عنوان مثال چمن های با تراکم  نخ بالا راحت تر پاکسازی شده و نرم ترهستند و برای استفاده های شخصی مناسب می باشند.

 چمن مصنوعی بالکن

کاربرد چمن مصنوعی

امروزه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی استقبال زیادی از چمن مصنوعی  به  عمل آوردند  و این محصول  یک عضو جدا نشدنی از  طراحی های  داخلی  یا خارجی  گشته است  و به همین  دلیل  از چمن مصنوعی  در حیاط، پشت بام، باغ، ویلا،زمین های ورزشی  و بازی و همینطور برای  اتاق کودک، بالکن، رستوران، پاسیو  و  یا  به عنوان  دیوارکوب های زیبا و خاص در انواع دکوراسیون ها استفاده می شود. بعلاوه  افرادی که صاحب حیوان خانگی می باشند نیز می توانند با چمن مصنوعی فضای  بازی برای حیوان خانگیشان را محیا سازند. دیگر کاربرد چمن مصنوعی استفاده  برای  نصب بین سنگی است که از موارد استفاده ی تزئینی و دکوراتیو آن محسوب می شود  و همچنین درصنعت ورزش نیز بسیار پر کاربرد می باشد.

 چمن مصنوعی کودک

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برتری ها و مزایای زیادی در مقایسه با نوع طبیعی خود دارد. اینکه هر  شخصی در هر  شرایط  اقلیمی ای  که  زندگی می کند می تواند با  استفاده  از چمن مصنوعی در تمام طول سال  فضای سبز و با  طراوتی را داشته باشد. بعلاوه  اینکه  چمن مصنوعی  دچارآسیب آفت زدگی نمی شود. مراحل زمان بر و پر هزینه ی خرید بذر، کاشت بذر،نگهداری، سمپاشی و آبیاری چمن طبیعی  حذف  شده  و این  اصلی ترین برتری چمن مصنوعی در مصارف ورزشی بوده ، چمن طبیعی پس ازهر بازی نیاز به  تنفس کامل دارد ومی تواند 350 ساعت در سال بازی کند، اما چمن مصنوعی در زمان مشابه می تواند 4000 ساعت درسال به طورموثراستفاده شود.

 نحوه خرید چمن مصنوعی

باید توجه داشت که خرید چمن مصنوعی با دقت زیاد و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم  هر شخص انجام شود و با شناخت خصوصیات چمن های مصنوعی، مناسب ترین گزینه  از آن را انتخاب  نمایید. به عنوان مثال برای نصب بین سنگی باید از چمنی با ارتفاع  نخ 25 میل استفاده شود تا زیبایی کار مشخص و ملموس باشد.

 

نصب چمن مصنوعی

اولین مسئله درمورد نصب چمن مصنوعی سطح مورد  نظر می باشد که باید حتما هموار و صاف باشد، اگر سطح صافی ندارید ابتدا باید ناهمواری های آن را  برطرف  نمایید و سپس سطح را تمیز نموده تا آماده  نصب شود.

برای نصب چمن مصنوعی از چسب مخصوص چمن استفاده می گردد. اینکار باید  دقیق  و توسط یک متخصص  انجام پذیرد، زیرا نصب درست و تخصصی چمن باعث بالا رفتن عمر مفید چمن و جلوگیری از آسیب های بعدی می گردد و شما سالها می توانید از نمای  طبیعی  چمن مصنوعی لذت ببرید.

امروزه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی استقبال زیادی از چمن مصنوعی تزیینی به عمل آوردند  و این محصول  یک  عضو  جدا نشدنی  از  طراحی های  داخلی  یا خارجی  گشته است  و به همین  دلیل  از چمن مصنوعی  در حیاط، پشت بام، باغ، ویلا،زمین های ورزشی  و بازی و همینطور برای  اتاق کودک، بالکن، رستوران، پاسیو  و  یا  به عنوان  دیوارکوب های زیبا و خاص در انواع دکوراسیون ها استفاده می شود. بعلاوه  افرادی که صاحب حیوان خانگی می باشند نیز می توانند با چمن مصنوعی فضای  بازی برای حیوان خانگیشان را محیا سازند. دیگر کاربرد چمن مصنوعی استفاده  برای  نصب بین سنگی است که از موارد استفاده ی تزئینی و دکوراتیو آن محسوب می شود  و همچنین درصنعت ورزش نیز بسیار پر کاربرد می باشد.

 چمن مصنوعی برای حیوانات

نگهداری از چمن مصنوعی

شما با انجام  یکسری مراقبت های ساده می توانید چمن  خود را برای سال های بسیار مثل  روز اول سالم و طبیعی نگهداری نمایید، فقط  باید چند نکته ی مهم رعایت  شود. ابتدا باید خاک یا مواد آلی یا برگ درختا را از روی چمن خود بزدایید، بسته به اینکه چمن چقدردر معرض این آلودگی ها  قرار دارد می توانید هفته اییکبار یا ده روز یکبار اقدام  به  این عمل نمایید تا منافظ زیرین چمن شما بسته نشود و همچنان توانایی عبورآب را داشته باشد. زباله های درشت تر که احتمالا  لابه لای چمن نفوذ می کنند را با برس مخصوص  پاکسازی از بین الیاف چمن خارج کنید. درمساحت های زیاد می توانید ازماشین های برس دار برای نظافت چمن خود استفاده کنید و در آخرهر گونه آلودگی سطحی و زباله را با  جارو برقی کشیدن چمن و یا شستشو با آب می توانید به سادگی برطرف کنید.